Одржана XII седница СO Врбас

У среду је одржана 12. седница Скупштине општине Врбас. Локални парламент усвојио је Одлуку о завршном рачуну буџета општине Врбас за 2017. годину, а затим и одлуку о ребалансу буџета општине Врбас за 2018. годину, што су биле и две најважније тачке дневног реда.

Образлажући предложени ребаланс буџета за 2018. годину, Милан Глушац, председник општине Врбас, истакао је да "планирани укупни приходи буџета одлуком о ребалансу износе 1.907.454.831 динара, док су одлуком о буџету за 2018. годину  износили 1.489.708.027 динара".

"Највећи разлог овог повећања и на приходној и на расходној страни је ново рефинансирање дугорочног кредита. Износ од 364.992.409 динара, трансферисан од стране Комерцијалне банке, истог дана је уплаћен на рачуне АИК банке, Ерсте банке и банке Интеза, како би се измириле обавезе према њима, уз смањење камате са 4,41 на 1,8 посто. Овим ребалансом дошло до отварања нових позиција у буџету, и то субвенције за новоосновано заједничко јавно комунално предузеће 'Пречистач Врбас - Кула' у износу од 10 милиона, као и 300.000 динара за рад социјално-економског савета.

Извршење пореских прихода у 2017. години било 101.03%, што је јасан показатељ колико се води рачуна у планирању и у извршењу ове највеће и за општину Врбас најважније групе прихода. Управо је ово показатељ рада општине Врбас. Консолидовани завршни рачун општине Врбас за 2017. годину: укупно остварени текући приходи примања и пренета средства - укупно остварени приходи за  2017. износе 1.303.264.964 динара, укупно остварени приходи за 2016. износе 1.077.515.614  динара. Разлика у оствареним приходима износи 225.749.350 динара, што је за 20,95% више у односу на 2016. годину. Најзначајнија ставка на приходној страни буџета односи се на пореске приходе. Они су за буџетску 2017. годину планирани у износу од 784.040.000, а њихово остварење износи 792.085.208 динара (101,02%). У питању је највећа и најважнија група прихода која из године у годину бележи значајан раст, а у буџетској 2017. години њихово извршење је преко 100 %, што је, надам се, јасан показатељ са коликом озбиљношћу општина Врбас приступа планирању, праћењу и извршењу прихода који чине 60,78 % од укупно остварених прихода. Напомињемо да је извршење ових прихода у 2016. години, у износу од 765.147.837 представљало 96,18 % од укупно планираних пореских прихода, што је, такође, било одлично извршење. Сматрамо да је ово показатељ са којим можемо да се поносимо, јер анализирајући окружење нигде не постоји тако ефикасан механизам.

Ваља напоменути прво значајно смањење дуга из претходног периода према добављачима директног корисника, који је на дан 31. 12. 2016. године износио 155.025.498,68 динара, а на дан 31. 12. 2017. године износи 118.604.906,64 динара, што представља смањење дуга за 36.420.592,04 динара. У прилог свему напред наведеном, са поносом истичем и следеће: познато је да је обавеза јединице локалне самоуправе да уколико се не нађе у плану Државне ревизорске институције, ангажује екстерну ревизију која даје мишљење о завршном рачуну. Ревизорска кућа извршила је контролу завршног рачуна општине Врбас и дала је позитивно мишљење, први пут од 2009. године од када постоји обавеза ревизије финансијских извештаја завршних рачуна буџета јединица локалне самоуправе. Напомињемо да су предмет контроле поред завршног рачуна били и пословање општине Врбас као што су: Стратегија развоја општине Врбас, Стратегија ФУК-а, Кадровска политика општине Врбас, сви интерни акти општине Врбас и њихова усаглашеност са законом. Овакво мишљење је показатељ велике одговорности запослених у локалној самоуправи и одлучности локалне самоуправе да све своје послове обавља у складу са законским регулативама, да имамо пуно потенцијала и да оправдавамо поверење наших грађана из године у годину реализовањем свих планова и активности, како би допринели побољшању и унапређењу сваког сегмента живота наших грађана. Ово је само део разлога због којих сматрам да је буџетска 2017. реално планирана и као таква значајно успешнија од претходне, а нема разлога да 2018. година не буде још боља", рекао је Глушац.

На предложени ребаланс буџета одборници опозиције предложили су бројне амандмане, али скупштинска већина није прихватила измене већ утврђеног предлога. 

У наставку заседања усвојена је Одлука о изменама и допунама одлуке о Програму уређивања градског грађевинског земљишта за град Врбас и насељена места општине Врбас за 2018. годину, Одлука о јавним паркиралиштима, Одлука о прибављању непокретности у јавну својину општине Врбас, Одлука о начину, поступку и висини накнаде за успостављање права службености на непокретностима у јавној својини општине Врбас, затим Одлука о распореду, почетку и завршетку радног времена у Апотеци Врбас, Извештај о реализацији годишњег и финансијског плана рада за радну 2017/2018. годину Предшколске установе "Бошко Буха", Решење о давању сагласности на Програм рада ПУ "Бошко Буха" са финансијским планом за радну 2018/2019. годину, Решење о давању сагласности на одредбе члана 78. Статута ПУ "Бошко Буха", и Решење о давању сагласности на измене финансијског плана Културног центра Врбаса за 2018. годину.

 

Претрага

Општинска управа Врбас

Адреса: М. Тита 89, Врбас, 21460

Телефон: +381.21.7954.000

E-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

ПРЕДУЗЕЋА И УСТАНОВЕ

КЦ Врбас

Културни центар Врбас

Дом здравља

ДЗ "Вељко Влаховић"

ЈКП Стандард

Јавно комунално предузеће

ЦСР Врбас

Центар за социјални рад

ЈКП "Комуналац"

Јавно комунално предузеће

ЦФК Врбас

Центар за физичку културу

ТОО Врбас

Туристичка организација општине Врбас

Bиблиотека Vrbas

Јавна библиотека „Данило Киш"